Основною метою освітньої галузі "Здоров’я і
фізична культура” є розвиток здоров’язбережувальної компетентності шляхом
набуття учнями навичок збереження, зміцнення, використання здоров’я та
дбайливого ставлення до нього, розвитку фізичної культури особистості та
готовності до дій в умовах надзвичайних ситуацій та захисту Вітчизни.
Завданнями освітньої галузі є:
поглиблення в учнів знань про власне
здоров’я, фізичний розвиток, необхідність ведення здорового способу життя,
безпечну поведінку, фізичну культуру особистості, взаємозв’язок організму
людини з навколишнім природним середовищем;
формування в учнів знання про здоров’я і
безпеку, здоровий і безпечний спосіб життя, фізичну культуру;
підвищення рівня рухової активності;
удосконалення життєво необхідних умінь та
навичок, вміння використовувати їх у навчальній та повсякденній діяльності;
створення мотивації учнів щодо дбайливого
ставлення до власного здоров’я, занять фізичною культурою, вдосконалення
фізичної, соціальної, психічної і духовної складових здоров’я;
усвідомлення учнями цінності життя і
здоров’я, значущості здорового і безпечного способу життя та фізичної культури;
збагачення власного досвіду учнів щодо збереження
здоров’я;
розширення функціональних можливостей
організму учня шляхом цілеспрямованого розвитку природних здібностей, основних
фізичних якостей;
підготовка молоді до забезпечення власної
безпеки та безпеки інших людей у надзвичайних ситуаціях мирного і воєнного
часу, до служби у Збройних Силах та інших військових формуваннях.
Здоров’язбережувальна компетентність як:
ключова формується на міжпредметному рівні шляхом
оволодіння предметними компетенціями з урахуванням специфіки предметів та
пізнавальних можливостей учнів основної школи;
предметна — у результаті засвоєння змісту
предметів освітньої галузі і оволодіння учнями відповідними компетенціями.
Загальними змістовими лініями освітньої
галузі "Здоров’я і фізична культура” є здоров’я, фізична культура, безпека життєдіяльності,
захист Вітчизни і цивільна оборона. |